سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دستکش ضد اسید

دستکش ضد اسید
هنگامی که در محل کار خود با مواد شیمیایی یا اسیدهای مختلف سروکار دارید، استفاده از روش های ایمن و مطمئن برای جلوگیری از آسیب به دست ها ضروری و الزامی است.
دستکش های مقاوم در برابر اسید و مواد شیمیایی یکی از الزامات حفاظت فردی است که باید برای تمام کارگرانی که با این مواد کار می کنند ارائه شود. اما از طرفی باید در مورد تجهیزات و دستکش های مناسب و مقاوم در برابر هر گونه مواد شیمیایی و اسیدی آگاهی لازم را داشته باشید تا در شناخت بهتر خواص شیمیایی و ضد اسیدی با ما انتخاب درستی داشته باشید. از دستکش
دستکش های مقاوم در برابر مواد شیمیایی از یک لایه بیرونی PVC و یک لایه داخلی پارچه یا پنبه برای جلوگیری از آلرژی ساخته شده اند.
بهترین راهنما برای انتخاب محصول مناسب استفاده از جدول ارائه شده توسط سازنده این مدل دستکش در خصوص پایداری آن در تماس مستقیم با مواد شیمیایی اصلی می باشد.
برای ارزیابی میزان مقاومت و حفاظت این دستکش ها، در این تست سطح و EN374 استاندارد ایمنی اروپا با کدهایی برای تخریب و نفوذ کامل مشخص و تعریف شده است. مانند توانایی حمل و مقاومت در برابر نفوذ مواد شیمیایی و خطرات بیولوژیکی، آزمایش و ارزیابی می شوند.
استفاده از دستکش های ضد اسید
همانطور که گفتم این دستکش ها عمدتا در مکان هایی که افراد با مواد شیمیایی و اسیدها در تماس هستند برای محافظت از سلامت دست ها استفاده می شود.
در میان طیف وسیعی از مواد شیمیایی و اسیدهایی که باید علیه آنها استفاده شود، می توان دستکش های محافظ را در زیر فهرست کرد.

معرفی دستکش کار شیمیایی
دستکش و کفش ایمنی برای کارهای شیمیایی در صنایع شیمیایی، صنایع نفت و پتروشیمی، آزمایشگاه ها و غیره که در آن مواد شیمیایی خطرناک، اکسیدان و خوردگی وجود دارد به طور گسترده استفاده می شود. بدون شک خطراتی مانند پاشیده شدن و تماس با قسمت هایی از بدن به خصوص دست ها وجود دارد که از تمام دستکش های شیمیایی کار برای محافظت استفاده می شود. دستکش های شیمیایی به دو دسته ضد اسید و ضد حلال تقسیم می شوند که هر کدام برای مبارزه و محافظت از دست ها در برابر آنها به تجهیزات خاصی نیاز دارند. دستکش های ضد اسید در برابر اسیدها و بازها و دستکش های ضد حلال در برابر حلال های صنعتی مانند تینر، زایلن و بنزین استفاده می شود.
خرید دستکش کار با مواد شیمیایی
خرید دستکش کار با مواد شیمیایی
مراقبت، نگهداری و بازرسی از دستکش های شیمیایی قبل از استفاده، ملاحظات مهمی برای مصرف کننده است تا از سالم بودن دستکش و عدم وجود پارگی یا سوراخ در دستکش اطمینان حاصل کند. سازگاری نوع دستکش با شدت خطر و نوع موادی که ممکن است فرد با آن تماس پیدا کند نیز موضوعی است که لازم به ذکر است. استفاده از تجهیزات حفاظت فردی یکی از الزاماتی است که در محل کار باید مورد توجه قرار گیرد.
دستکش های ضد اسید:
دستکش های مقاوم در برابر اسید دارای سطح خشن و ضخیم هستند. دستکش های مقاوم در برابر اسید از پلی وینیل کلرید PVC ساخته شده اند که در برابر اسیدها، قلیاها، مواد شیمیایی و مواد بیولوژیکی مقاوم است. لازم به ذکر است که آستر داخلی دستکش معمولا از پنبه نرم (کتانی) است.

یکی از ابزارهای مهمی که هر فردی برای کار در محیط های صنعتی و شیمیایی به آن نیاز دارد، دستکش های مقاوم در برابر اسید هستند. رعایت توصیه های امنیتی حرف اول را در این محیط ها می زند. استفاده از دستکش های مقاوم در برابر اسید از آسیب پوست جلوگیری می کند. این دستکش ها در برابر نفوذ مواد خطرناک مختلف مانند اسیدها، مواد شیمیایی و روغن ها مقاوم هستند. شما می توانید از طریق یک وب سایت مطمئن دستکش کار را به صورت عمده خریداری کنید.
آزمایش خواص یک دستکش محافظ اسید خوب
دستکش های ضد اسید دستکش های صنعتی هستند که از ترکیب PVC مرغوب ساخته شده اند. بنابراین قوی و قوی است و در برابر داروها و مواد شیمیایی مقاوم است. برای سهولت استفاده از این دستکش راحت برای کارگران در حین کار صنعتی، در داخل آن از پنبه نرم استفاده شد.
یکی دیگر از ویژگی های دستکش ایمنی مقاوم در برابر اسید این است که پاهای بلندی دارند. طول دستکش معمولاً 39-40 سانتی متر است. بنابراین می توان از دست تا آرنج محافظت کرد. قسمت زیرین دستکش طوری طراحی شده است که اصطکاک کافی را ایجاد کند تا کارگران در کار با اجسام صاف و صیقلی مشکلی نداشته باشند. برای خرید دستکش ایمنی با کیفیت به فروشگاه ایمنی مراجعه کنید.
استفاده از دستکش ایمنی مقاوم در برابر اسید
دستکش های محافظ مقاوم در برابر اسید را می توان برای بسیاری از فعالیت های صنعتی، از کار با روغن گرفته تا مایعات شیمیایی، استفاده کرد. از این دستکش ها علاوه بر موارد ذکر شده در هنگام کار با اجسام سخت و سنگین نیز استفاده می شود. نمونه های دیگر استفاده از دستکش های محافظ مقاوم در برابر اسید عبارتند از:

برای کارهای سنگین مانند معدن استفاده کنید
مورد استفاده در صنعت فلز، آبکاری و ذوب فلز
استفاده در مکانیک و مراکز تعمیر
مورد استفاده در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و صنایع وابسته
در صنعت رنگ، مایعات صنعتی و مواد شیمیایی کاربرد دارد
استفاده در کارخانه ها و کارگاه های صنعتی
برای استفاده در مراکز علمی، آزمایشگاه های مواد صنعتی و شیمیایی
در تمام این موارد، کارگران با مواد شیمیایی، روغن ها و گاهی اوقات مواد خطرناک سر و کار دارند. بنابراین استفاده از دستکش های ایمنی مقاوم در برابر اسید و انواع دستکش های ایمنی برای حفظ جان و سلامت دست ها مهم و ضروری است.
دستکش های مقاوم در برابر اسید باید خریداری و در آزمایشگاه استفاده شوند
یکی از مهم ترین مکان هایی که خرید و استفاده از دستکش های ضد اسید بسیار توصیه می شود، آزمایشگاه است. هنگام کار با محلول ها و مواد خطرناک، افراد به تجهیزات خاصی مانند سپر، ماسک، عینک ایمنی، دستکش ضد اسید نیاز دارند. وقتی این دستکش ها را می پوشید، مواد اسیدی زیادی را جذب می کند. دستکش های محافظ مقاوم در برابر اسید را بر اساس قدرت اسید و موادی که با آن کار می کنید انتخاب کنید.
ضد اسید گلوب قیمت
هزینه دستکش های مقاوم در برابر اسید با توجه به نوع دستکش های محافظ مانند دستکش های دو ته، مجموعه های دستکش و استانداردهای تعیین شده توسط بنیاد استانداردهای ایمنی اروپا (EN) تعیین می شود. دستکش های دارای علامت استاندارد EN در برابر سه عامل مهم مقاوم هستند. اولین مورد مقاومت در برابر نفوذ دستکش است. مورد دوم به میزان آسیب دستکش در تماس با مواد شیمیایی اختصاص دارد. آخرین مورد مقاومت دستکش در برابر مواد شیمیایی و میکروارگانیسم ها است. رعایت این نکات هنگام کار با اسیدها، مواد شیمیایی و روغن های قوی از تصادف جلوگیری می کند.برای آشنایی بیشتر با مشاورین ایمن صنعت ایران تماس بگیرید.