سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کفش ایمنی ضد حرارت

چکمه های نسوز یا چکمه های عایق حرارتی برای استفاده در صنعت فولاد و ریخته گری یکی از تجهیزاتی است که باید به خوبی از آن استفاده کرد. در حین این گونه فعالیت ها احتمال افتادن یا پرتاب قطعات داغ و تیز زیاد است. بنابراین استفاده از این محصول ضروری است. در ادامه سعی می کنیم این ضرورت را بیشتر توضیح دهیم و نکات مهم خرید کفش را با شما در میان بگذاریم.
اهمیت استفاده از چکمه های نسوز (بتونه عایق حرارتی)
با وجود تمام احتیاط های لازم، گاهی اوقات شرایطی پیش می آید که فرد مجبور به مواجهه با خطرات می شود. مثلا کارگرانی که در صنعت فولاد کار می کنند و هر روز باید جلوی کوره ها بایستند. این افراد باید تجهیزات حفاظت فردی لازم را داشته باشند تا سلامت خود را تا حد زیادی مدیریت کنند.
چکمه های نسوز از زیره ساخته شده اند. (پایین کفش) که برای جلوگیری از ترک خوردن یا سوزش طراحی شده است برای محافظت حداکثری از پاهای شما همچنین برای محافظت از پاهای شما برای مدت کوتاهی طراحی شده است. هنگامی که کارگران در معرض حرارت مستقیم تا 500 درجه فارنهایت قرار می گیرند
جوشکارانی که در محیط‌های صنعتی مانند کارخانه‌های فولاد کار می‌کنند، از چکمه‌های مقاوم در برابر حرارت سود زیادی خواهند برد. جوشکار معمولی که در یک گاراژ کار می کند، هر از گاهی روی قسمت داغی پا می گذارد، بنابراین ایده خوبی است که چکمه هایی با محافظ اضافی داشته باشید. اما فردی که روزانه با این نوع موقعیت ها مواجه می شود باید لباس کار و چکمه های عایق مناسب برای محل کار خود داشته باشد.

کنترل های لازم برای محافظت از پا در محل کار
به یاد داشته باشید که محیط کار شما باید به گونه ای طراحی شود که قرار گرفتن در معرض خطرات را حذف یا کاهش دهد. این نوع مراقبت از پاهای شما محافظت می کند و ممکن است به این معنی باشد:
تمام ضایعات فلزی را از زمین جمع آوری کنید و امکان لگد زدن یا راه رفتن روی اجسام تیز را از بین ببرید.
خود و پروژه خود را در موقعیتی قرار دهید که جرقه ها و زباله هایی را که به پای شما می ریزند به حداقل برسانید.
از موانع نسوز یا پتوهای جوشکاری برای جلوگیری از جرقه های داغ و سرباره از پاهای خود استفاده کنید.
مواد مناسب برای چکمه های نسوز
وقتی صحبت از مواد مورد نیاز برای ساخت کفش های مقاوم در برابر آتش می شود، هیچ ماده ای به مقاومت چرم نزدیک نمی شود. بیشتر جرقه ها و جرقه ها از طریق کفش های چرمی جاری می شوند و نمی توانند مکان های زیادی برای سوختن پیدا کنند. به خاطر داشته باشید که از زیره PU برای زیره کفش استفاده کنید تا بهترین سطح محافظت را داشته باشید
این توپ های کوچک از فولاد آتشین قرمز وقتی روی کفش فرود می آیند آسیب بیشتری وارد می کنند. آسیب ممکن است فوراً قابل مشاهده نباشد، اما وقتی چکمه ها یا چکمه های بدون عایق حرارتی به مرور زمان بسوزند، می توانند آسیب جدی به فرد وارد کنند.
جرقه های داغ تنها خطری نیست که کفش شما با آن مواجه است. سوراخ های ایجاد شده توسط آهن ریخته شده یا قطعات تیز که روی زمین قرار گرفته اند نیز برای کارگران خطرناک است. بهتر است با استفاده از کفش نسوز با کیفیت خوب منحرف شوید.

نکاتی برای خرید کفش حرارتی
مواد مناسب برای کفش و کفی را می شناسید. اما در خرید کفش نسوز باید به نکات دیگری نیز توجه کرد. در زیر برخی از ویژگی هایی را که باید به آنها توجه کنید تا مطمئن شوید که بهترین خرید را انجام می دهید را فهرست کرده ایم.
1. در صورتی که چکمه ها محافظ کافی نداشته باشند، حفاظ های پنجه ضروری است
در خرید چکمه های نسوز به این توجه کنید که کفش تا چه حد خطر را از بین می برد. اگر هزینه خرید را بر سلامت کارگران ترجیح می دهید، حتما تجهیزات اضافی مانند محافظ میانی پا را اضافه کنید.
چکمه های جوشکاری نباید در حین کار برداشته شوند. زیرا جرقه هایی که روی کفش می افتند باعث ایجاد آسیب می شود. اگر چکمه ها یا کفش های عایق حرارتی کیفیت لازم را ندارند، خوب است از محافظ های متاتارس در مناطق پرخطر استفاده کنید. البته با ممنوعیت ساخت و تولید برخی از این کفش ایمنی، استفاده از این نوع محافظ ها یک ضرورت است.
2. در صورتی که چکمه محافظ متاتارس نداشته باشد، باید دارای کلاهک فولادی برای پنجه باشد.
کفش های EH فقط در صورتی خوب هستند که محافظ متاتارس داشته باشند. اگر متوجه شدید که محافظ متاتارس به هر طریقی در کار شما اختلال ایجاد می کند (که معمولاً اینطور نیست)، می توانید چکمه های پنجه فولادی غیر رسانا را نیز خریداری کنید. تا زمانی که آنها دستورالعمل های ASTM را رعایت کنند، شما خوب هستید.